ШТО ДА НАПРАВИТЕ АКО ВО ВАШИОТ АВТОМОБИЛ НАВЛЕЗЕ ВОДА?! „Не е брод, не се обидувајте да го возите“ – еве кога да го исклучите моторот!

Многумина не знаат што да прават кога автомобилот ќе им се заглави во длабока езерце.

Дождовите не престануваат, поплави има низ цела ЗЕМЈА, мај и јуни вака, со толку врнежливи денови, не се сеќаваме дека сме имале. Оштетени мостови, уништени патишта, ниви, куќи… Има бројни слики од автомобили потопени на половина пат или дури до покривот во вода. Што треба да направите кога за време на невреме ќе се најдете во автомобил, а водата за кратко време ќе стигне до половина од возилото?

Еве што треба да знаете. Автомобилот не е чамец, па прво и основно, не се обидувајте да го возите по „езерата“ кои се формираат на средината на патот при силни дождови и невреме. Затоа не е лоша идејата да ги советувате возачите како да се однесуваат зад воланот за време на поплави, особено што метеоролозите најавуваат нови количини на врнежи.

“Прво и основно, автомобилот не е брод. Затоа возењето во услови на екстремни врнежи е голема грешка. Ако врне толку многу што не можете јасно да го видите патот, треба да застанете. По правило, колку е посилно колку дождот, толку пократко трае“, нагласи Симиџија. Не возете по екстремно поплавени патишта.

Во кој момент треба да го исклучите моторот
“Кога водата ќе го достигне нивото на вратата од автомобилот, треба да го исклучите моторот. Клучно е моторот да не вшмукува вода наместо воздух. Во тој случај катастрофално може да дојде до оштетување. Треба да знаете дека местото каде што моторот вшмукува воздух не е исто кај сите возила. Затоа е најдобро да не возите низ поплави, туку да застанете на страна и да чекате да помине бурата.” објаснува Симиџија.

Оставете го возилото додека сè уште може да се отворат вратите
Многу е важно сите патници да го напуштат возилото додека вратите сè уште можат да се отворат, бидејќи ако продолжите да возите и длабочината се зголеми и дождот продолжи да паѓа, ќе биде потешко. да ги отворите вратите и затоа можете да паничите ако воопшто ќе успеете да излезете, а можни се фатални исходи. Запрете го возилото на рид Како што вели, предноста на Белград, на пример, е што е ридско.

„Речиси во сите делови на градот имате угорнини и удолници. Во случај на невреме, возачите да внимаваат да останат на високо место и нема да има причина да се грижат за водата“, нагласува Симиџија. Најголема опасност претставуваат патиштата до реките, кои можат да се излеат. „Во екстремни ситуации постои опасност водата целосно да го поплави автомобилот, затоа треба што поскоро да го напуштите возилото“, заклучува Симиџија.

Што да правите со автомобилот потоа
Во случај вашиот автомобил да биде дури и делумно под вода, најважно е да се обратите до мајстори и стручни лица и да не пробувате ништо сами ако не го разбирате. Прво, неопходно е да се утврди колку длабоко бил автомобилот во водата. Тоа може да се утврди врз основа на трагата од нечистотија и кал што ја оставила водата на надворешноста, но и во внатрешноста на возилото кога се повлекла, објави порталот Б92.

Ако водата не поминала над долниот раб на вратата, односно центарот на тркалата, автомобилот треба да е во ред. Сепак, и во такви случаи најдобро би било некој кој е стручњак да провери дали се е во ред со моторот и со електричната енергија пред да го вклучите. Иако ќе сакате да го запалите моторот што е можно поскоро и да проверите дали работи, ако водата навлезе во неговата внатрешност, можете да направите уште поголема штета со вртење на клучот.

Во случај автомобилот да се поплави над долниот раб на вратата, водата најверојатно навлегла во внатрешноста на возилото и предизвикала одредена штета на автомобилот. Кога ќе ја отворите вратата, по ознаките можете да видите и до кое ниво водата влегла во кабината, дури и ако во меѓувреме се повлекла. Ако вашиот автомобил е сеопфатно осигуран, пред да направите било што, јавете се во осигурителната компанија и прашајте каква е процедурата во такви случаи и кои се вашите опции за компензација. Секако, би било добра идеја да го фотографирате автомобилот во состојбата во која сте го нашле по поплавата.

За оние кои мислат дека имаат доволно знаење за самите да се вклучат во поправка на штетата нанесена на автомобилот, експертите советуваат да почекаат најмалку 24 часа по отстранувањето на водата за да се исцеди водата што е можно повеќе и наместо тоа да се појави сонцето на небото. од дождовни облаци. Ако автомобилот бил подлабоко во водата, таа сигурно се вовлекла во секој нејзин дел. Во таква ситуација најранливи се моторот, електрониката, електричните инсталации…

Прво извадете ја батеријата
Пред каква било работа на возилото, потребно е да ја извадите батеријата. Се смета дека електрониката која цело време имала моќ е трајно оштетена, додека електронските делови кои не се под напон кога моторот е исклучен, може да се спасат, згора на тоа, модерните автомобили со повеќе електроника се поранливи од постарите.

Без разлика дали со автомобилот управува механичар или стручен сопственик, во зависност од нивото на поплава, ќе биде неопходно возилото делумно или целосно да се расклопи. Кога станува збор за електрониката, секој дел треба да се извади од автомобилот и темелно да се исуши. Пред повторно поврзување, сите контакти треба да се испрскаат со соодветен контакт спреј. Треба да се провери и дали водата влегла во фаровите и стоп светлата. Ако е така, тие исто така ќе треба да се отстранат и исушат. Што се однесува до моторот, дури и да не работел во моментот кога автомобилот бил поплавен, треба темелно да се провери, отвори и исчисти.

Испразнете го резервоарот
Исто така, треба целосно да го испразните резервоарот за гориво, бидејќи можно е и во него да навлезе вода. Струјата и водата навистина не се спојуваат, така што електричните инсталации треба да се проверат и да се менуваат доколку е потребно, бидејќи во случај на проблем може да предизвикаат пожар на возилото подоцна додека возите. Автомобилите, особено поновите, се екстремно сложени и се состојат од бројни механички компоненти, подвижни и неподвижни делови. Треба да се проверат и радијаторот, системот за пренос и сопирање, системот за потпирање, за кои исто така ќе треба чистење, подмачкување, промена на маслото, а можеби и замена на одредени делови.

Повеќето автомобили имаат тапацир по целиот кат, во багажникот, вратите… И седиштата се состојат од неколку слоеви, а водата мора да ги натопела и најдлабоките.

Поради сето ова, најдобро е да ја расклопите внатрешноста на автомобилот додека не дојдете до лимот, бидејќи дури и кога површинските слоеви се суви, можно е влагата да се зароби во подлабоките слоеви и „џебови“ и да предизвика мувла и корозија подоцна. Пред да се вратите во автомобилот, внатрешните делови мора да бидат темелно измиени и дезинфицирани.

Во случај на големо оштетување на возилото, потребно е внимателно да се процени колку ќе чини автомобилот да се врати во исправна состојба и дали овој трошок воопшто вреди во однос на вредноста и староста на возилото. При проценката треба да се има предвид дека дури и кога автомобилот е готов, дури подоцна при експлоатација може да се појават разни „скриени“ проблеми на него, кои настанале токму поради тоа што бил поплавен.

ОСТАВЕТЕ ОДГОВОР

ве молиме внесете го вашиот коментар!
ве молиме внесете го вашето име овде