Европската комисија во четвртокот предложи важни промени во правилата за периодични тестови на возилата, за да се земе предвид зголемениот број електрични автомобили, напредните системи за помош на возачот и да се намали измамата со километражата.
Новите правила треба да ги намалат емисиите, измамата со километражата и да ја зголемат безбедноста на патиштата.
Комисијата предложи ревизија на три директиви: за периодични технички тестови за возила; на документи за регистрација на возила; и на патни контроли за комерцијални возила.
Комисијата предлага еднаш годишно да се воведат задолжителни вештачења за автомобили и комбиња стари над 10 години наместо сегашното барање на секои две години. Оваа обврска веќе постои во повеќето земји-членки, вклучително и Хрватска, но во 11 земји-членки, автомобилите и комбињата постари од 10 години треба да минуваат само на секои две години.
Во некои земји-членки, задолжителните технички тестови се вршат еднаш годишно откако возилото ќе наполни три или четири години.
Со цел да се намали измамата со километражата, предлогот ќе бара од земјите-членки да формираат национални бази на податоци за отчитувања на километражата.
Читањата мора да се снимаат секогаш кога возилото се сервисира или поправа, дури и кога тоа вклучува промена на сијалица или гума. Таквите бази на податоци веќе постојат во Белгија (Car-Pass) и Холандија (Nationale Auto Pas, NAP) и сега треба да станат задолжителни во сите земји-членки.
Ако користен автомобил се продаде на земја-членка, земјата-членка од која е извезен ќе мора да ја сподели историјата на километражата на тој автомобил или комбе со земјата-членка каде што е пререгистриран.
Целиот текст прочитајте го ТУКА
Извор: Инфомакс
