Многу често се случува да се запалат возилата додека возат по македонските патишта! Додека возат, автомобилите се запалуваат поради комбинација од електрични дефекти, протекување на гориво или масло, механички оштетувања или сервисирање со слаб квалитет.
Најдобра превенција е редовно и внимателно одржување, подготвен апарат за гаснење пожар и брз одговор на првите знаци на проблем.
Српски професор објаснува дека автомобилот што се запалува додека вози мора да има две „грешки“.
Првата е дека имаат испарувања од масло или гориво, а втората е дека има искра што ќе ги запали. Што значи дека во моторниот простор на возилото има масло, бензин или испарувања од масло, и дека во тој простор се појавува искра, бидејќи без искра нема оган, или поточно, пожар.
Не можете да фрлите ниту масло ниту бензин на жешка печка, а моторот на автомобилот е таков додека возите, нема да се запали бидејќи не се активира од температура, туку од искра – објаснува професорот.
Суштината, како што додава тој, е дека обете „грешки“ се јавуваат од наједноставна можна причина – автомобилот не работи правилно во некој сегмент.
Првата грешка – Електрични грешки
И првата на листата на грешки, оние што ќе доведат до искра, се електрични грешки, или кратки споеви и лоши инсталации.
Различните модификации и дополнувања на возилото честопати не се прават професионално, па жиците висат и ги допираат металните делови на шасијата, моторот или менувачот. Ова ја оштетува инсталацијата и предизвикува краток спој, а потоа и палење – велат автомеханичарите.
Како што објаснуваат, пожар може да биде предизвикан и од употреба на несоодветни осигурувачи, на пример 20 или 30 наместо 10 ампери, или дури во екстремен случај на намотана бакарна жица наместо осигурувач!
Значи, ако заштитата не е соодветна, наместо осигурувачот да прегори, инсталацијата ќе се запали – механиката е јасна.
Втората грешка – протекување на гориво и масло
Протекувањето на гориво и масло е следниот фактор што буквално може да го претвори возењето во пеколно искуство.
Кај автомобилите со дизел мотор, пожар обично се јавува ако има лоша инсталација, протекување на масло во самиот склоп на моторот, а честопати проблемот е затнат DPF филтер. Ова предизвикува температурата да биде превисока во склопот на издувните гасови и во самиот мотор. Ако покрај сето тоа има протекување на масло, се случува палење – објаснуваат автосервисите.
Кај возилата што користат бензин како гориво, но имаат инсталирано и LPG/CNG за да можат да користат и гас, додаваат тие, инсталациите често се модифицираат, што доведува до кратки споеви или црева што се напукнати од старост, а крајниот резултат е истекување и – евентуално пожар во комбинација со искра.
Како да се спречи пожар
Превенцијата е клучна кога станува збор за спречување на пожари во автомобили. Првиот и најважен чекор, како што истакнува професорот Милан Вујаниќ, е редовно и професионално сервисирање на возилата.
- Ова вклучува проверка на електричните и системите за ладење, издувните гасови и, доколку ги има, инсталациите на LPG/CNG гас. Секое сомневање за истекување на гориво или масло мора веднаш да се провери и отстрани. Обрнете внимание на каблите и осигурувачите, а особено избегнувајте неоригинални инсталации и додатоци. Исто така е корисно повремено визуелно да се провери инсталацијата под хаубата – без разлика дали има траги од изложени жици, изгорени делови или истекување на течности – вели тој.
Конечно, препорачливо е да имате преносен противпожарен апарат во вашиот автомобил. Најдобар е типот S2, кој е прилагоден за гаснење пожари во моторите на возилата. Освен што е лесно достапен во возилото, треба барем да ги знаете основните принципи на неговата употреба.
