Познато е кога ќе се покачи минималната плата

Работниците во Македонија кои примаат минимална плата следното редовно законско усогласување треба да го очекуваат во март 2027 година.

Според важечкиот механизам, новиот износ се утврдува врз основа на економските показатели од претходната година, а зголемената плата треба да биде исплатена во април, со исплатата за месец март.

Во моментов минималната нето-плата изнесува 26.046 денари, додека минималната бруто-плата е 38.507 денари. Последното усогласување, направено во март 2026 година, донесе нето-зголемување од 1.667 денари. Колкав ќе биде новиот раст во 2027 година, ќе зависи од податоците што ќе влезат во законската пресметка.

КАКО ЌЕ СЕ ПРЕСМЕТУВА НОВАТА МИНИМАЛНА ПЛАТА?

Законот предвидува годишно усогласување според два основни економски показателя: порастот на просечната нето-плата и порастот на трошоците за живот. Секој од нив учествува со по 50 проценти во пресметката, а минималната плата не смее да биде пониска од 57 проценти од просечната нето-плата за претходната година.

Тоа значи дека конкретниот износ за март 2027 година не може однапред да се претстави како конечен. Потребни се релевантните годишни статистички показатели и официјалната објава на усогласената висина на платата.